Thursday, August 19, 2010

Bazar ramadan

ni aku nk share bout bazar ramadan kat KL nih...sgt lah menyedihkan...sakit hati pon ada....semalam pegi bazar ramadan kat Wangsa maju...
hmm tmpat yg strategik jgk la tapak bazar tu..masa nk pegi tu kat opis aku hujan renyai2..nmpak kat area wgsa maju tu awan cerah je...so aku ngn mizah(hosmate...ofismate..rommate aku) yg dah 2,3 hari rancang nk pegi tp xjadi sbb hujan...smpai kat sana ramai tu mmg kompom la ramai org..macam2 jenis org ada..
bukan nk cite pasal org nih..ni nk citer pasal makanan..huhuhu xtau nk beli n makan ape...kalo pergi bazar msti 2...3 kali pusing jgk la....beli sayur ciput jer dah 2hengget..baik beli  yg fresh masak kat umah( sbb nk g bazar pnya pasal so beli la kat bazar..tp hr ni kitorg dah nekad nk start masak kat umah).
1.) sayur yg xfresh - beli ckit pon dah 2hengget..padahal syur kat kdai tu 4 ikat singgit jer (padan muka aku...sape suh malas masak)----akan beli kat kdai ni
2.) Kerabu mangga - mmg xsedap..aku ni bukan reti masak sgt pon..tp aku tau la ape yg diorg letak dalam masakan tu....cuka banyak giler dalam krabu mangga..huhuu..masam cuka..bleh nipis perut aku makan krabu mangga tuh ----akan beli kat kdai ni
3.) Ayam Percik - Rm 3 secucuk..ada 2 ketul , banayk2 tmpat nmpak tmpat ni la sdap...tp hempek jugak...nk termuntah masa rasa percik tuh...ayam dia rasa masam n bau busuk...kalo nk jual tlg la jual yg elok2..baru org slalu pegi beli serta dpt kbrkatan skali..ni x masak mcm main masak2 jer..geram tul. masa try tu trus buang..bukan cerewet atau ape..tp ni mmg kenyataan.----akan beli kat kdai ni


*******************************************************************************
kesimpulan : masak la kat rumah
p/s kat nablah: kat mula2 masuk bazar tu ada jual mee kari hok demo nk beli tuh..tp kesedapan tu xdijamin la ..heheh



3 comments:

  1. mareng beli mee sup. Takdok mee kari.

    Dekat area rumah orang ado jual mee rebus/mee kari/laksa johor/laksa penang sedap time pasal malam. Ni bulan puasa takdok la pulok. Kot g jual bazar pon xtau la.

    bazar memang gitu. Kena berhati2.

    ReplyDelete
  2. huhu..mls doh nk g beli bazar....arini nk g beli bukus masakan panas lagi bes..hehhehe..weekend nih nk g umah mok daro kat pandan indah...bazar ctu sdap2 ah masakan dio

    ReplyDelete

plez leave ur comment..tQ